16 februari 2016

Skaparglädje med garn och färger

Nu var det ett tag sedan jag skrev något på bloggen. Det har varit mycket annat - dessutom har inte inspirationen och lusten varit där, men den kommer nog nu när våren nalkas. Ja, för det har redan blivit lite ljusare. Särskilt de soliga dagarna och nu när vi har liiite snö. (Ett par cm bara, men det gör stor skillnad!)
Härlig halsduk.

Jag har nog inte visat er mitt senaste stickprojekt. Har ju flera "ufo's" liggande... Denna halsduk började jag på i höstas, sedan blev andra saker prioriterade. Men nu håller jag på att sticka klart. Det är Drops Nepal - 65% ull och 35% alpacka, så det är mjukt och varmt. Det går ganska snabbt egentligen för jag använder stickor nr.6. Ni ser på bilden att det är mellanrosa, vit, mellanbrun och camel - ett nystan av varje färg. Se här för mer info och färgkarta. Har även köpt lite mer av den beige, så jag kan sticka mig ett pannband också.

Annars har jag som nämnt tidigare blivit biten av färgläggning-för-vuxna-bacillen, som är en väldig trevlig, rolig och kreativ hobby - det med! Att skapa med färg överhuvudtaget, är något jag gillar.
Från boken 'Dagdrömmar' av Hanna Karlzon.
Målat med Faber-Castell Polychromos (träpennor).
(Jag har dolt mina initialer+datum med gula hjärtan.)

Det har inte blivit så mycket läst i senaste. Har liksom inte haft ro och läslust. Men det kommer nog det med... Har precis lånat en "tegelsten" av svärmor, så några rader om den kommer inom kort. 

Nu önskar jag god kväll, och en fortsatt fin vecka!





11 kommentarer:

  1. Vilken varm och go halsduk du stickar. Fin färgkombination. Ofta känns det lite klumpigt att sticka med så grova stickor, så det brukar inte gå så fort.

    SvaraRadera
  2. Så himla fint du färglägger! Bilden är så vacker. Måste också säga att jag blir allt lite sugen på stickning när jag ser vad du gör för fint – fastän jag inte stickat på evigheters evigheter. :-)

    SvaraRadera
  3. Härlig stickning och fina färger!
    Nej, vad kommer det sig, jag har inte läst något heller, jag som ALLTID har böcker på gång, jag förstår det inte själv. Jag har haft en liten teori om att för mycket tid går åt till dator och mobil och hade en tanke på att sluta blogga osv, men man borde väl kunna klara av två saker i alla fall! Det är nog som du säger, när våren kommer kommer energin tillbaka och man får läslusten tillbaka! Hoppas det!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Nydelige farger på den halsen ja.
    Blir nok både varm og god den.
    Har også kjøpt meg ei fargeleggingsbok.
    Liker veldig godt å fargelegge,
    men er ikek mye jeg kan farge om gangen pga
    vonde armer. Men det er jo veldig koselig.
    Nå begynner det å bli så pass godt lys at jeg
    snart må finne frem noe pusslespill igjen.
    Det er også en koselig hobby. I tillegg til lesing.
    Har vel egentlig alt for mye en syns det er koselig
    å drive med. Rekker ikke over alt. Blogging
    er det lite av her også for tida. Har liksom
    ikke helt gløden for det så mye som før.
    Men et innlegg av og til blir det nå.
    Ønsker deg en fortsatt god vinter :)

    SvaraRadera
  5. UFOn hopar sig här med. Det är så lätt att få lust till nya projekt den här årstiden. När trädgården tar fart får man prioritera. Visst är det festligt med målarböckerna för vuxna. jag har några blad som följde med en scraptidning, men jag har inte kommit igång. Vet inte om det är för pilligt för mig.
    Tack för fina ord hos mig. Kram från Eva

    SvaraRadera
  6. UFOn hopar sig här med. Det är så lätt att få lust till nya projekt den här årstiden. När trädgården tar fart får man prioritera. Visst är det festligt med målarböckerna för vuxna. jag har några blad som följde med en scraptidning, men jag har inte kommit igång. Vet inte om det är för pilligt för mig.
    Tack för fina ord hos mig. Kram från Eva

    SvaraRadera
  7. Allting går i vågor, bloggande, läsande, stickande, målande osv. Sån är jag i alla fall. :)

    SvaraRadera
  8. Aldeles nydelege fargar på skjerfet.
    Det ser ut som eit fint mønster du strikker i.
    Eg har også ei fargeleggingsbok, men eg finne ikkje tid
    eller ro til å sette meg ned med den....
    Herleg at det er lengre dagar og at det går mot vår.

    Fin onsdagskveld frå Anne-Mari

    SvaraRadera
  9. En må ta noen blogg pauser å prioritere andre ting innimellom.
    Men så flott skjerf du strikker, det er godt med ett håndarbeide på denne årstiden.

    Jeg fikk farge-bok til jul av en venninne men har ikke kommet igang ennå, det ser veldig artig ut.

    Ha en fin dag, Maritklem.

    SvaraRadera
  10. Hej på dig
    Tack för titten inne hos mig. Roligt att du gillade korten :)
    Ha de gott från Maria K

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva några ord. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...