3 juni 2015

Omslagsonsdag #94 - Hunden efter håren

Eftersom Bokpotaten har problem med sin dator, finns det ingen länk till omslagsonsdag idag, men utmaningen rullar på - denna gång är temat Hunden efter håren, och jag tror man kan välja fritt då. Jag har valt trädgården som gemensamt för böckerna och omslagen.

(Klicka på bilden så blir det större.)

Den glömda trädgården av Kate Morton *
Den glömda rosenträdgården av Marita Conlon-McKenna
The secret garden av Frances Hodgson Burnett *
Den frusna trädgården av Kristin Hannah *
Doftande trädgårdar för de blinda av Janet Frame
Eskil - riddaren av syrènbersån av Gunilla Linn Persson
(* Har läst dessa.)

Jag är nog mest förtjust i omslaget på The secret garden, som dessutom är en bra klassiker. Egentligen en barnbok. Sedan blir jag väldigt nyfiken på titeln Doftande trädgårdar för de blinda. Fantastisk titel!
Vilket omslag/titel gillar du mest?

8 kommentarer:

  1. Eftersom den enda jag läst av dem är Den frusna trädgården, och den var jättebra, så väljer jag den. Kul att du tycker om min blogg, du är så välkommen! Nu ska jag botanisera vidare hos dig:)

    Ha en fin onsdag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Av desse har eg berre lest Kate Morton sin bok.
    Og den likte eg.

    Onsdagsklem frå Anne-Mari

    SvaraRadera
  3. Jag tycker mest om omslaget till Den glömda trädgården.

    SvaraRadera
  4. Doftande trädgårdar för de blinda är min favorit och jag blir väldigt nyfiken på den boken.

    SvaraRadera
  5. The Secret Garden är nog min favorit :-) Den var väldigt fin.

    SvaraRadera
  6. Jag kör också på The Secret Garden, den har jag t o m kallat en liten trädgårdsgång här i vår trädgård efter! Så får det bli!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Jag gillar samtliga som helhet, ser mig i en hängmatta i en lummig trädgård läsandes böckerna ;-D Å du, tack snälla för länken, har iaf bestämt att Nidaråsdomen är ett måste :-) Önskar dig en fin fredag och trevlig helg <3 KRAM

    SvaraRadera
  8. I really appreciate your professional approach. These are pieces of very useful information that will be of great use for me in future.

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva några ord. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...