19 april 2015

En smakebit på søndag - "Jag vägrar dö nyfiken" av Babben Larsson

Via Storytel lyssnar jag nu på ännu en ljudbok. Denna gång en samling upplevelser och livsvisdom från Babben Larssons liv - hittils.
(Klicka på bilden så kan du provlyssna.)
(Vill du provläsa lite från boken? Klick här.)

Titel: Jag vägrar dö nyfiken
Uppläsare: Babben Larsson
Förlag: Norstedts
Tid: 6 tim. och 27 min.



Barbro Karin Viola "Babben" Westerlund Larsson (1956)

Se ett 10 minuters intervju med Babben här.


Och här hittar du flera smakbitar och boktips.

Uppdatering:
Babben är en intressant person, en bra programledare och hon har varit med om mycket. Här berättar/skriver hon om humor, allvar, vardagen och kändislivet. Att hon läser själv, med sin underbara gotländska dialekt, gör liksom hela ljudboken värd att lyssna till. Det är trevligt, men ingen höjdare för mig. Det blir medelbetyg. 

Totalbetyg: 3 av 5 hjärtan.


15 kommentarer:

  1. Tack för smakbiten!Jag har alltid gillat Babben Larsson.

    SvaraRadera
  2. Jeg har testet ut Storytel i 4 måneder, og har fått hørt en del. Har valgt å ta en pause fra abonnementet nå. Denne har jeg ikke hørt på. Ha en fin søndag!

    SvaraRadera
  3. Tycker du den är bra? Värd att lyssna till/läsa? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ungefär halvvägs, och tycker den är värd att lyssna till. Vissa saker är ju mer roliga än andra, men det är varvat med allvar också.
      Att det är Babben själv som läser gör ju mycket. Det hade inte blivit samma med en annan uppläsare.

      Radera
  4. Babben är en fantastiskt rolig kvinna :)

    SvaraRadera
  5. Jag är lite intresserad av att läsa den boken, men har inte gjort det än. Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten. Babben är ju härlig!

    SvaraRadera
  7. Denna bok är jag jättesugen på att läsa. Babben är ju en mysig person. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbit o tips! :)

    SvaraRadera
  9. Den har jag läst. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  10. Tack för smakbiten. Hon brukar kunna säga kloka saker.

    SvaraRadera
  11. Tenkjer at eg må bli flinkare til å lese for å kose meg :-)
    Lydbok er sikkert tingen!

    Fortsatt god søndag og takk for kondulanse!

    SvaraRadera
  12. Jag har lyssnat på denna bok och tycker mycket om den. Det är roligt och allvarligt. Mycket klokheter kommer i dagen. Babben själv som uppläsare är toppen. :-)

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva några ord. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...