12 juni 2014

"En god kvinna" av Danielle Steel

Vad är motsatsen till en feel good-bok? Jag tror jag har hittat en. Detta var en historia bortom min förväntning. Omslagsbild och känd författare kan luras! 


Amerikansk högklassmiljö är väl en sak, men det är på tok för mycket tragedier och elände. Det är en kärleksroman som slutar gott, men vägen dit... Det kunde ha blivit en bra historia, men som sagt det blir för mycket elände. Man känner med huvudpersonen Annabelle - en modig och stark kvinna. Och god!
Språket är platt och upprepande. Något som är irriterande. Dessutom tycker jag inte att det hela är så trovärdigt heller (utan att avslöja innehåll). Här finns material till en triologi sammanknyckt till en roman på strax över 300 sidor. Mycket ytlig och statusfixerad. Men några intressanta miljöer, som Ellis Island, klostersjukhus, läkarskola vid franska rivieran, engelskt gods... Och storbyarna New York och Paris.
Det är sällan jag "sågar" böcker, men denna bok tyckte jag inte om. Tyvärr! Ingen bok att slösa tid på. Jag kommer inte i håg vad jag gillade när jag läste Steels böcker som ungdom!?
Vill ni läsa mer om boken har jag skrivit ett innlägg här, med smakbit.
Totalbetyg: 2 av 5 hjärtan

Har du läst denna? Vad tyckte du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att skriva några ord. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...