8 mars 2013

"Den frusna trädgården" av Kristin Hannah

Denna boken fick mig att gråta. Särskilt på slutet.
Kristin Hannah beskriver så levande - personer, känslor, detaljer och miljöer.
Detta är första boken jag läser av denna författare, men det blir nog inte den sista.

(Bilden är googlad.)

Två systrar lever helt olika liv. När deras pappa blir allvarligt sjuk samlas familjen och systrarna minns händelser i barndomen. Mammans saga, som de aldrig har hört slutet på till exempel. Deras mamma bär på en gåta - NU är tiden inne att ta reda på vem hon är. Höra hennes historia. Ta del av hennes hemlighet.

En gripande roman om kärlek, livet, sorg och saknad. En historia som berör och fastnar en stund efter sista sida. Vad gör oss till dom vi är? Vilka historier bär våra egna släktingar på? En bok till eftertanke.
Även om den har ca. 400 sidor, är denna bok var svår att lägga ifrån sig.  Här finns ett smakprov från boken.

Totalbetyg: 4 av 5 hjärtan.
Originaltitel: "Wintergarden"

(Bilden är googlad.)
 
Kristin Hannah föddes 1960 i Californien, USA. Hon arbetade som jurist i Seattle innan hon började skriva på heltid. Hon har fått flera utmärkelser för sina böcker. Hon har gett ut 21 romaner sedan 1991. Kristin bor i Bainbridge Island, Washington med sin man och son.
 
Har du läst några av hennes böcker?


1 kommentar:

  1. Go´kväll
    Va kul att du tittat in hos mig och vill vara med i min utlottning.
    Nu ska jag kika vidare här inne hos dig :)
    Ha en jättefin kväll.
    Kram till dig
    Jessica

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva några ord. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...