29 januari 2013

"Hundar, hus och hjärtats längtan" av Lucy Dillon

Nu har jag läst boken jag fick till jul av mina svärföräldrar. Tusen tack igen!  Jag skrev en "smakebit" av den här.

Bilden är lånad från Bokus.com
(Klicka på boken för att läsa mer.)
 
 
På baksidan av boken finns följande text:
 
"Efter att Juliet har förlorat sin älskade man, Ben, isolerar hon sig och tillbringar dagarna hemma framför teven. Hon försöker följa råden i olika självhjälpsböcker men livsglädjen vill inte infinna sig. Först när mamma Diane lyckas locka ut sin dotter på hundpromenader börjar det hända saker. Utan att veta hur det gått till, har Juliet plötsligt ansvar för en rad hundar, katter och krukväxter i grannskapet.
 
Att renovera huset verkar ha samma terapeutiska inverkan på Juliets liv. Med hjälp av Lorcan, en god vän till den stökiga men trevliga rockmusikälskande storfamiljen i huset intill, tar Juliet tag i ett rum i sänder.
 
Hennes syster Louise, däremot, behöver inte renovera sitt hus. Hon har ett drömhem och lever ett på ytan perfekt liv, men saknar gemenskap och värme i sitt äktenskap. Systrarnas vägar korsas under jakten på lyckan och en viss person kommer att spela en alltmer avgörande roll i sammanhanget.
 
En hjärtevärmande berättelse om kärlek, vänskap och hundar. Lucy Dillon när hon är som bäst!"
 
Detta är "min kopp te" vad gäller böcker! En romantisk, tankeväckande och hjärtevarm bladvändare...
Lucy Dillon skriver bra om känslor och miljöer. Detta är en bok som tar upp flera stora teman; sorg, meningen med livet, familjerelationer, vänskap, kärlek, insikt...
Här finns plats för båda tårar och leenden. Jag tycker liksom att jag lär känna dessa människor. Man blir också sugen på att skaffa hund när man läser denna bok! Men för egen del finns det praktiska orsaker till att det inte skulle fungera i vardagen. Men jag kan rekommendera denna trevliga och underhållande berättelse, som var svår att lägga ifrån sig.
 
Betyg: 4 stora hjärtan av 5.
Originaltitel: "Walking back to happiness"
Antal sidor: 429
 
 
 
Lucy Dillon (född 1974 i England) med sina två Basset hundar.
(Bilden är googlad.)
 
 
Vad läser du just nu?
Tipsa gärna om feel-good-böcker... (På svenska eller norska.)


7 kommentarer:

  1. Hej..Den boken har jag men ännu inte läst, har däremot läst den första av Lucy Dillon, den heter "ensamma hjärtan och hemlösa hundar"..och den va bra,,så nu får de ta och läsa den.Just nu läser jag inget alls.. det går i perioder..som med allt..så just nu är det virkning o stickning..+lappteknik.. ha de så bra!!

    SvaraRadera
  2. Takk for tipset.
    Så herleg beskrivelse du har at dette er din kopp te :)
    Det garanterar for at boka er god.

    Ha ein fin dag !

    SvaraRadera
  3. Hej där! Var ett tag sedan jag kikade in, men nu sk jag njuta avså väl vackra foton som boktips :-D Det jag just har lagt ifrån mig på sängbordet är Sandmannen, men ingen felgood bok, utan riktigt härligt läskig om du frågar mig! KRAM

    SvaraRadera
  4. Hei på deg :) takker for tips :) selv får jeg lest altfor lite, men for tiden leser jeg en som heter "blå hester i Guds hage" - den er fin den. Håper du har gode dager. sender en klem din vei <3

    SvaraRadera
  5. Hei
    Takk for tipset!
    Denne boken ser så bra ut:)
    Ønsker deg en fin kveld!
    Hanne

    SvaraRadera
  6. Takk for tips- den ser veldig bra ut :)

    God kveld klem Monica

    SvaraRadera
  7. Så roligt att du tyckte om boken. Trodde väl att den skulle passa dig. Skulle gärna vilja läsa den. Just nu läser jag Ängelns lek av Carlos Ruiz Zafón, en bok full med märkliga sammanträffanden och mystik. Svärmor

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva några ord. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...