21 augusti 2012

Boklotteri - VINNERNE ER TRUKKET!

AVSLUTTET!
Det går fort mot høst nå... Da er det koselig å kunne sitte i go`stolen eller sofaen med en god bok og varm sjokolade/te/kaffe eller noe annet godt.  :)  Høstkvelder er også en fin tid for innesyssler og ulike hobbier. Strikking f.eks. har jo blitt veldig populært igjen.



Jeg tenkte å ha et lite boklotteri med ulike bøker:


"Iakttagelserna" av Jane Harris (på svensk).
Skottland 1863. Bessy Buckley är på flykt från sitt förflutna som prostituerad i Glasgow. Av en slump får hon jobb som hembiträde hos den vackra Arabella. Bessy fascineras av sin nya matmor och av hennes ovanliga önskemål och konstiga befallningar. Arabella befaller Bessy att skriva dagbok om allt hon tänker och gör. Bessy inser snart att Arabella döljer något. Och när Bessy börjar undersöka vad som hänt den förra tjänsteflickan inser hon att hon själv blivit inblandad i allra högsta grad. Bessy beslutar sig för att hämnas vilket får ödesdigra konsekvenser, både för henne själv och för hennes omgivning. Men framför allt för Arabella...



"Maske for maske" av Mette N. Handberg (på norsk).
Her kommer boken du trenger for å strikke det du har lyst på. Enten du vil lage en enkel vest, en lekker ytterjakke, genser, vanter eller en tøff hatt, så finner du massevis av flotte modeller her både for han og henne. Alle diagrammene er tydelig tegnet i farger, og oppskriftene er godt forklart. Delikate og inspirerende bilder gir deg virkelig lyst til å sette igang. Det er koselig å strikke, og du oppdager raskt hvor enkelt det går.



"Mitt liv med George" av Judith Summers (pocket på svensk).
Rörande och komiskt om den bortskämda hustyrannen George.
När Judith Summers första gången möter George, den cavalier king charles spaniel som ska komma att förändra hennes liv, är hon fortfarande lamslagen av sorg. Fem månader tidigare har först hennes man Udi, sedan hennes far, dött ifrån henne. Men i samma ögonblick som George galopperar nerför trappan hos uppfödaren smälter hon.
Det dröjer dock inte länge innan Georges mindre trevliga sidor börjar visa sig. Viljestark, bortskämd och dyr i drift som en Ferrari tar han snart kommandot över hushållet. Allt besvär till trots är det till slut ändå George som får Judith och Joshua att återvända till livet.


1 lodd: Skriv en kommentar, og gjerne hvilken bok du ønsker å vinne.
1 lodd: Være eller bli følger av bloggen min.
1 lodd: Linke i din blogg med det øverste bilde/logo i svart-hvitt.
Du kan samle 3 lodd totalt altså.
Jeg trekker 3 vinnere den 1. oktober.
Lykke til!


15 kommentarer:

  1. Hei!
    Spennende med bøker. Jeg tar 2 lodd!

    Klem

    SvaraRadera
  2. Hej härifrån svenskfinland!
    Hittade din inspirerande blogg och ser
    dessutom att du har lotteri :O)
    Jag har länkat på min så jag tävlar med två lotter ...
    Hoppas på tur ...
    Mvh Vivan

    SvaraRadera
  3. Åh så skoj, jag är gärna med i utlottningen och är intresserad av iakktagelserna, verkar vara en bok för mig att bita under en pläd med en kopp te en solig höstdag ute på vår inglasade altan :-D Önskar dig en underbar dag! KRAM

    SvaraRadera
  4. Så koslig med en god bok i høstmørket:)
    jeg blir gjerne med og tar 3lodder:))

    SvaraRadera
  5. Supert med giveaway! Da blir det tre lodd på meg ;)

    SvaraRadera
  6. Om jeg skulle være så heldig å vinne, ønsker jeg Maske for maske!

    SvaraRadera
  7. Oj så kul! En lott; Maske for maske intresserar en som gillar att sticka!

    Inger

    SvaraRadera
  8. Kul med lotteri; är självklart med. Stickfantast som jag är är det maske for maske som gäller.
    Inger

    SvaraRadera
  9. Hänger gärna med på en lott; sticktokig som jag är blir det nog stickboken, om jag skulle bli den lyckliga. Man kan ju alltid hoppas...!
    Inger

    SvaraRadera
  10. Hej..här är oxå en från svenskfinland..hittade dej hos Vform..Jag skulle så gärna följa dej..men jag får det inte att gå.. det är nog nå fel på min blogg..för den rutan är tom..men jag tar 2 lotter o länkar på min blogg..Stickboken el Mitt liv med Georg skulle va intressant..den andra har jag läst..hoppas på tur..

    SvaraRadera
  11. Jag är gärna med på ditt lotteri..länkar har jag gjort..önskar mej stickboken..el Mitt liv med George... tackar..ha en bra dag.

    SvaraRadera
  12. Visst vill jag vara med o tar gärna boken av Jane Harris ifall jag har tur med mig.
    bittan4@gmail.com

    SvaraRadera
  13. Koselig med bok- gi bort! Jeg er en skikkelig bokorm, men disse bøkene har jeg ikke lest. Jeg er med med et lodd, og håper på bok en eller tre!

    SvaraRadera
  14. Jag är gärna med i utlottningen och hoppas på att vinna boken maske for maske :)
    jag har även länkat på min blogg sdå jag tar 2 lotter
    //Cecilia

    SvaraRadera
  15. Jag vill gärna vara med och om jag vinner önskar jag Maske for maske. Jag tar en lott.

    //Malin

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva några ord. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...