16 maj 2012

Ny favoritt i hagen

Nå har jeg kjøpt meg 2 akeleier på kort tid. Jeg har blitt forelsket i  disse sarte, vakre og elegante blomstene med lekre detaljer. <3
Disse i en nydelig blå nyanse blomstrer nå, og en annen plante i rosa nyanser er ennå i knopp. Mer om den kommer senere.

Aquilegia "Spring Magic Navy and White" 


Har du erfaring med akeleier? De skal jo være ganske hardføre og lite krevende. Håper mine nye planter vil trives. Denne har fått bl.a. stormhatt og klematis som naboer. (Blå/lilla blomster.)

Nå skal vi reise til Norge for å feire nasjonaldagen, med tjukke slekta. Det blir koselig - er ikke så ofte jeg treffer dem!
Håper det blir oppholdsvær under barnetoget...
Ønsker alle norske lesere en riktig super 17.mai feiring med familie og venner, og samtidig ønsker jeg alle en fin Kristihimmelfartsdag. Nå har jeg fri noen dager, og det skal nytes.  :-)


6 kommentarer:

  1. Åååå, disse to-fargede akeleiene er bare SÅ vakre!! Jeg har sådd noen fra frø jeg sanket i fjor og er spent på om de vil klare seg. Har også en plante som jeg gravde opp og hentet hjem. Ønsker deg en riktig fin 17 mai helg i fedrelandet:-) Klem fra Berit

    SvaraRadera
  2. Å ja akeleier har så kunstferdige og fine blomster ,min erfaring er at de er veldig tøffe og de frør seg lett.(ta gjerne frø på høsten og driv fram nye planter på våren)
    Ha en fin 17 mai med alle dine , klem fra Marit.

    SvaraRadera
  3. Hei!
    Akeleier er en sikker vinner i hagen og krever ikke så veldig mye. Den er kjempe fin og jeg skjønner veldig godt at du har forelsket deg i dem!

    Ha en fin kveld. Klem

    SvaraRadera
  4. Åh vilka vackra Akelejor, här planterades dem för första gången förra året och nu väntar vi för och se om de kommer i år igen. Det är en mycket vacker blomma. Åh så härligt med 17 maj firande hade varit roligt att uppleva någon gång.

    Roligt att du ville vara med i vår lilla utlottning vi önskar dig all lycka.

    Trevlig helg önskar vi dig

    SvaraRadera
  5. Nydelig med akeleier..
    SÅ gøy at du ville bli med på giveaway hos meg..lykke til !
    ønsker deg en flott 17.mai sammen med slekten din.
    Klem Anne

    SvaraRadera
  6. Det är en av mina favoriter också, det bästa är ju att de självsår sig och kommer tillbaka år efter år med nya färgkonstellationer. Vi har köpt ett nytt hus som ligger ca 1 mil längre bort från där vi bor idag. Så nu håller vi tummarna att försäljningen går bra. Ha riktigt sköna lediga dagar.

    Kram
    Anna

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva några ord. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...