25 maj 2012

Himmelsk #86

En ny uke med fotoutfordringen Himmelsk, der man skal vise et foto med himmel. Petunia arrangerer trofast hver uke.
Mitt bidrag denne gang er et bilde fra vårt sommerparadis - sommartorpet. Arv fra min manns slekt. Dette stedet oser av idyll og historie. Idyllen er beliggenheten (skog og sjø), stillheten, nærheten til naturen (flora og fauna), det gammeldagse utseendet, nostalgien... Historien og idyllen hører liksom sammen, da huset/gården er over 150 år og det ikke finns innlagt vann eller strøm her. Joda, utedo har vi. ;-)   (Klikk på bildene så blir de større.)

Herlig primitivt å kunne stå ute i solveggen med oppvasken etter frokost.

Dette er et himmelsk sted for meg, og spesielt en sånn sommerdag med høy, blå himmel! Her blir jeg både filosofisk og lyrisk...

Kunne ikke dy meg å "leke litt" med bildet, så det ser gammelt ut. Men det så ikke helt ut på denne måten for 100 år siden, selv om huset er det samme.

Anno.... ?


I helgen skal vi en tur hit - jeg tar med en bok, kamera, tursko og litt mat.
Ønsker deg som titter innom en riktig fin pinsehelg! :-)

Vil du se flere himmelske bilder, eller delta selv? Klikk på logoen under!



14 kommentarer:

  1. Herlig og romantisk sommersted! Skjønner godt at du trives her. Artig vri med det "gamle" bildet.

    SvaraRadera
  2. Kjempefint himmelsk bilde, og for et idyllisk sommersted! Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god pinse!:)

    SvaraRadera
  3. Et himmelsk vakkert paradis du har! Ønsker deg en fin helg.

    SvaraRadera
  4. Ååå, her så det skikkelig koselig ut! Det er så godt å ha et sted å dra til som ikke er som hjemme...uten strøm og vann er nok rene sommeridyllen!
    Ha en riktig god pinsehelg.
    Klem fra Kristin

    SvaraRadera
  5. Som ett torp/stuga ska vara. Mycket personlighet och historia som huset kan ge! Ha dé!

    SvaraRadera
  6. Dette likte jeg kjempegodt! Så herlig og så vakkert!
    kjenner meg igjen i det du skriver om å ta oppvasken ute,
    det gjør vi også når vi er i hytta.
    På dette stedet er det sikkert godt å være!
    God pinse til deg! -Margit-

    SvaraRadera
  7. Flott innlegg!
    Pene bilder til temaet!

    SvaraRadera
  8. Nydelikt paradis du har...

    Ha en fin pinse...

    Britt

    SvaraRadera
  9. Hej, och tack för din kommentar, om du går lite bakåt i mina inlägg hittar du receptet på rabarberlemonaden! Ha en härlig helg.
    Lotta

    SvaraRadera
  10. Vilka fina bilder, kul att man genom att göra fotot svartvitt kan få det att åldras;-)
    Ha en skön Pingst;-)

    SvaraRadera
  11. Skjønner godt at dette er ditt himmelske sted!
    Ha en fin pinsehelg i sommerparadiset,
    og takk for kommentar hos meg :)

    SvaraRadera
  12. Innom for å takk for skjønn kommentar hos meg - og for å ønske deg en fortsatt fin pinse :) håper du har gode dager og nyter sol og varme :) Også var dette en fin blogg syns jeg - jeg kommer tilbake, er klar for sengen nå ;) klem til deg :)

    SvaraRadera
  13. Heldig du som har en slik plass !!!

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva några ord. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...