6 februari 2011

Vita Gåvor - "Ljus & Lykta"

Har nu tittat in till andra medlemmar i swapen Vita Gåvor, och flera har lagt ut bilder på sånt som de önskar sig av sin hemliga bloggvän. Jag har inga direkt konkreta önskemål, men jag kan ge hint om vad jag tycker om. ;)  Dessutom kan jag nämna att doftljus går bra. (Men helst inte vaniljdoft bara.)
Färger jag gärna har på ljus förutom vitt - beige, rosa/ljung, blåa och gröna nyanser.
Gillar värmeljus, typ kronljus/långa stearinljus, blockljus.



Kronor och fågelburar - mindre och större - är otroligt dekorativa, och man kan ha ljus eller plantor i dem.
Fattigmanssilver i olika storlekar och formar är vackert.


Mindre ljusglas är enkla att inreda med - dessa var mycket söta.



Annorlunda värmeljushållare till att ha på vägg. Stilfullt och snyggt.


Såna lyktor kan man inte ha för många av - ute eller inne -  mycket användbara.

Bilderna är lånade från dessa hemsidor: Chilli, IKEA, Indiska, Ofelias hus.
Hoppas min hemlige bloggvän fick lite idèer utav detta.  ;)
Fortsatt god söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att skriva några ord. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...